Menu Luk

Årets Projekter

Også i år har vi internationale projekter. Vi har afsluttet vores Erasmus+ projekt : “Coloured by the sun – united by the sea” og været så heldige at få projektet “HEY”. 

HEY står for “Healthy European Youth” og handler om, at lære eleverne at få sunde levevaner med sportsaktiviteter og mad af sunde råvarer. Med i projektet er også skoler fra Ungarn, Italien, Spanien og Tyrkiet. 

I januar rejser et hold elever med to lærere til Spanien i projektet.

I vores projekt for primært 9. klasse; “Square Eyed Students”, skal eleverne arbejde med at kombinere deres virtuelle verden med den virkelige. De skal arbejde med kunstprojekter, udeliv og musik og lære noget om computerprogrammering med skoler fra Kroatien, Tyrkiet, Ungarn og Estland. Vi har elever, der i november rejser til Estland for bl.a. at arbejde med vores projektsang “Get of your addiction” og Streetart. I maj rejser et hold til Ungarn i projektet for at arbejde med computerprogrammering og sport. Projektet byder også på en fælles skoledag UDEN skærm på alle projektskolerne. 

Sidst men ikke mindst har vi projektet “I Am We”, som er et projekt om medborgerskab og kulturforståelse. Projektet er et samarbjede mellem landene Italien, Grækenland, Polen, Rumænien og os. Projektet er åbent for elever fra 4.-9. klasse, der har valgt IU som tilvalgsfag. De får, udover at arbejde med opgaver og emner relateret til projektet, også får mulighed for at søge om, at komme til ét af samarbejdslandende.

Vi er meget taknemlige over igennem projekter som disse både at kunne drage nytte af lærere i hele Europas viden og at få lov at vise andre skoler, hvad vi har at byde på. 

 I den sammenhæng udbyder vi faget “Internationalt Udsyn” 2 timer ugentligt som tilvalgsfag, hvor eleverne kan arbejde med den internationale dimention med rigtige mennesker i den anden ende af opgavene. Dette giver bla. en exeptionel mulighed for ikke alene at forstå mere om vores rolle i en større verden end vores umiddelbare, men også at se mening i sprogtilegnelse for den enkelte elev. 

Sidst redigeret marts 2019